Ahoj! Hledáš hry na tábory a akce s dětmi?

Na tomto blogu najdeš již více jak 100 zajímavých her!!!!

Tak se nech inspirovat.
Nezapomeň mi napsat svůj názor a zkušenosti, budu ráda.

Síla kolektivu

16. července 2016 v 14:37 |  Sady her s tématikou
Tato série her prověří sílu kolektivu. Hodí se umístit do poloviny pobytu, kdy se děti trochu znají. Každému vedoucímu dáme na starost jedno stanoviště a každému týmu dáme kartičku s čísli jednotlivých stanovišť.






Síla kolektivu
Jméno týmu:
Umístění:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.



Pavouk - pavouka (ringo nebo kroužek, provázky), míček, označení dráhy (provaz, kloboučky), stopky, propiska
Připravíme trasu a pavouka (viz obrázek), každé dítě chytne jeden konec pavouka a napne ho, vedoucí položí balónek doprostřed a odstartuje, pokud týmu míček spadne, musí se vrátit na start. Měříme čas, za který zvládne tým zdolat dráhu.


Montrum - stopky, vymyšlené zadání, propiska
Dětem dáme zadání např. 4 nohy, 2 ruce, 1 hlava, 3 kolena a dáme jim 5 minut na přípravu. Jejich úkolem je, aby celý tým sestavil "monstrum", které se bude dotýkat země pouze těmito částmi těl. Potom změříme čas, jak dlouho tým v této sestavě vydrží.

Překážková dráha se svázanýma nohama - šátky (uzlovačky), označení překážkové dráhy (kloboučky, lavička, špalek, provaz), stopky, propiska
Vytvoříme dráhu a celému týmu svážeme nohy tak, aby z nich vznikl had. Změříme čas, za který tým zvládne zdolat dráhu.

Přenos klády - kláda, šátky, stopky, označení dráhy (kloboučky, provaz), propiska
Nachystáme si start a cíl můžeme přidat i nějaký slalom a nachystáme taky kládu. Celá skupina kromě jednoho navigátora si zaváže oči. Úkolem týmu je dostat kládu co nejrychleji do cíle pod vedením navigátora. Vedoucí měří čas, za který to tým zvládne.

Předávání zprávy - 2x zpráva, označení stanovišť (kloboučky), stopky, propiska
Vytvoříme zprávu s několika větami a pak dráhu kde děti budou mít své stanoviště cca 10 kroků od sebe. První člen si přečte zprávu, a co nejvíce si zapamatuje a pak běží k dalšímu a tomu řekne, co si zapamatoval, ten si zapamatuje taky co nejvíc a řekne to dalšímu a tak to jde, až ten poslední to řekne vedoucímu, ten si poznačí, kolik slov tam chybělo nebo kolik jich bylo špatně a stopne týmu čas. Za každou chybu přičte 10 sekund a čas napíše na kartičku. (pokud máme víc času a malé týmy můžeme zprávu udělat delší a říct že mají možnost zprávu rozdělit na více částí)
Nebo můžeme týmu dát 10 minut, aby přenesli co nejvíce zprávy a na konci spočítáme chyby.
Příklad zpráva: Dikobraz s veverkou byli velcí kamarádi. Rádi chodili na procházky po lese a v létě navštěvovali malé lesní jezírko, kde pořádali závody v potápění. Dikobraz vždycky vyhrál a proto mu veverka musela vařit jeho oblíbenou večeři, šišky s mákem.


Hod míčem - 3 míče (jiné velikosti), označení stanovišť (kloboučky), stopky, propiska
Děti postavíme do řady asi 4 kroky od sebe první člen týmu dostane 3 balóny. Jeho úkolem je hodit ho dalšímu členovy tak aby ho chytil a tak to pokračuje k poslednímu, potom začne házet druhý, balón a pak třetí. Pokud balón někdo nechytne, musí udělat 10 dřepů (nebo podle věku dětí můžeme nařídit začít házet od začátku). Měříme čas, za který tým zvládne dostat všechny tři míče k poslednímu členovi.

Přenos vody - kelímky, označení stanovišť (kloboučky), 2x kýbl, odměrka (pravítko), časomíra, propiska
A) Vytvoříme dlouhou dráhu viz obrázek. Každý s týmu si stoupne ke svému stanovišti s prázdným kelímkem. První nabere s kýblu vodu, běží ke druhému a přeleje mu jí do kelímku, ten běží k dalšímu a tak to jde dál, až poslední vyleje kelímek do kýblu na konci dráhy
B) Na start dáme kýbl s vodou do cíle prázdný kýl a děti si můžou zvolit jakoukoli taktiku jak vodu pomocí kelímků dostat do cíle.
Dáme týmu 10 minut a potom změříme, kolik vody tým nanosil. (pravítko ponoříme a zapíšeme, jak vysoko byla hladina, nebo přelejeme do odměrky a napíšeme, kolik ml vody nanosili)


Kimova hra - spoustu předmětů (pro rychlejší kontrolu sepsaný seznam věcí), deka, časomíra, papíry, propisky
Nachystané předměty (cca 25) zakryjeme dekou. Děti mají za úkol si zapamatovat předmět i jeho barvu. Celý tým se musí zvolit taktiku, aby si tolik informací zapamatoval. Týmu dáme 2 minuty na taktiku, 2 minuty na zapamatování a 5 minuty na sepsání. Sečteme správné odpovědí a napíšeme do kartičky.

Lávové kameny - 3 A4 papíry (lepší tvrdé, karton), označení startu a cíle (provaz, kloboučky), stopky
Vytvoříme start a cíl, tým má za úkol postupně své členy dostat ze startu do cíle a přitom mohou stoupat pouze na papíry, pokud někdo stoupne, mimo papír musí se vrátit na start. Měříme čas, za který tým zvládne překonat lávové pole.

Přenos míčku ruličkami - ruličky od toaleťáku (cca 10), pingpongový míček, označení startu a cíle (provaz, kloboučky), stopky, propiska
Vytvoříme start a cíl, každý ze členů si vezme jednu nebo dvě ruličky dle uvážení, z nich vytvoří "tunel" ve kterém se míček bude kutálet. Měli by to vypadat tak, že první ruličky se po projetí míčku musí co nejrychleji dostat zase na začátek, aby míček nespadl na zem (nebo pokud to v týmu někoho napadne, mohou pomocí 2 ruliček míček zastavit a v klidu si nachystat znovu tunel, ale taktiku si musí vymyslet děti sami). Pokud spadne míček na zem, vymyslíme trest např. 10 dřepů nebo k času se přidá 15 sekund. Měříme čas, za který tým dostane míček za startu k cíli.

Vytvoření kruhu z provazu - provaz, šátky, stopky, propiska
Provaz můžeme nechat nesvázaný, nebo konce svážeme (dle toho jakou chceme). Všichni členové až na jednoho si zavážou oči. Ten co vidí, bude svůj tým navigovat tak aby společnými silami vytvořili z provazu kruh. Měří se doba, za kterou se jim to povede.

Provléknutí provázku oblečením - provaz (může na něm být přivázaná lžička), stopky, propiska
Děti se postaví do řady, mají za úkol provléct provázek pod kalhoty a tričko a předat dalšímu hráči, tým si může s provlékáním navzájem pomáhat, aby byli rychlejší. Měří se čas, za který projde provázek přes všechny členy.

Včeličky - 30 papírových čtverečků cca. 3x3 cm, brčka (rozstřihnout na půl), provaz na označení startu, stopky, propiska
Vytvoříme hrací pole, na jednu stranu dáme provaz jako startovací čáru a asi 10 kroků od ní rozmístíme rovnoměrně papírky (kytičky). Každému dítěti (včeličce) dáme brčko (sosáček). Budou mít za úkol od startovní čáry doběhnout k papírku a pomocí brčka ho nasát, tak aby držel. Potom s ním běží k startovací čáře, pokud jim spadne, mohou ho znova nasát a pokračovat, až se dostanou za čáru, běží pro další. Měří se čas, za který stihne tým posbírat všechny papírky.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kamča Kamča | Web | 17. července 2016 v 13:53 | Reagovat

Moc díky za inspiraci....

2 taborovky taborovky | 21. července 2016 v 18:30 | Reagovat

[1]: To jsem ráda

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama